THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Muka kamu

Ini KAWASAN LARANGAN. Dilarang Membaca sesuka hati, kalau tidak mata kamu akan ditarik sekuat hati.

Ini KAWASAN LARANGAN. Dilarang Membaca sesuka hati, kalau tidak mata kamu akan ditarik sekuat hati.
Dye xGiler,cume t'Over..Ehh xOver,Cume t'Lebih rianG!

Hahahahaha. kelakor pulok baca balik nape hok aku tulis 2 3 tahun lepas.. buruk sangat, mcm memalukan je, rase nk nangis je, rase nk delete je,, rase malas nk berbelog je,, haha. tapi bile mikir balik, biar lah.. kenangan, setiap org membesar secara berperingkat2, mane blh jadi pro lalu op? haha. Skrg impian ak adalah JIHAD FISABILILLAH, cita2 tertinggi aku SYAHID. Allah !

Myspace Graphics

Aku wat welcome Bukan ke Sape & nApE² la..
Ak wat welcome ke DIri ak sdiri..
n sesiapa yg ak benarkan utk m'ceroboh dunia maya ak..Haizzzzz!!
(bleber sambil mkn biskut cicoh air tehO panas)
Tekan Gambor budop di atas untuk menemuinye~

Malas r nok update music box,lagipun lagu² ni yang buatkan Aku ada feeling nak Mentaip!


Jumaat, 16 Ogos 2013

Nukilan tentang dunia sekarang, Curi dari page sukar star- ulas dgn kaki

Bangun dari mimpi yg panjang,
pintu dibuka rutin harian,
hanya terlihat ayam berkeliaran,
dan bukannya kereta kebal melepaskan bedilan,
air mata gua berlinangan,
‪#‎SyukurMalaysiaMasihAman‬.

Jendela dibuka udara nyaman,
Gua tengok unggas berterbangan, 
Dan bukannya jet pejuang sedang menyerang, 
Air mata gua berlinangan,
#SyukurMalaysiaMasihAman.

Jauh disana diseberang jalan,
Ada remaja berpasangan,
Menanti bas membawa mereka ke taman,
Untuk melepaskan rindu yg terpendam.
Air mata gua berlinangan,
#SyukurMalaysiaMasihAman.

Gua bukak tv memilih siaran,
Menonton berita mendengar perkhabaran,
Rakyat mesir dihantui kekejaman,
Oleh mereka yang sepatut mempertahankan,
Air mata gua berlinangan,
#SyukurMalaysiaMasihAman.

Bertukar liputan berita tempatan,
Ada kes pembunuhan dgn tembakan,
Cuma kes terpencil tak perlu dirisaukan,
Berbanding Mesir sehari beratus kematian,
Air mata gua berlinangan,
#SyukurMalaysiaMasihAman

Itulah hebatnya nikmat keamanan,
Ditanah air yang disayang,
Air mata gua berlinangan,
#SyukurMalaysiaMasihAman





Mentari menangis di senja memerah
Bumi anbia menjadi padang jarak
Puing-puing runtuhan berserakan
Asap senjata dan hanyir darah menyesak dada

Tubuh-tubuh layu gugur bergelimpangan
Bertindih dalam kubur tanpa bernisan
Di hujung sana ramai yang kelaparan
Di dera wabak yang menyiksakan

Anak kecil bertanya bimbang
Wajahnya mencerminkan kedukaan
Mengapa lena ibu terlalu panjang?
Bilakah pula ayah akan pulang?

Dia yang tak mengerti apa
Menjadi mangsa pembantaian
Suara tangis menjadi syair sendu
Menyayat dan menyiat perasaan

Bilakan berhenti kekejaman?
Bilakan terhapus penindasan?
Kemana hilangnya kemanusiaan?
Bilakan damai akan menjelang?

Entah bila akan pulih keharmonian?
Sampai bila bersilih penderitaan?
Bila pula akan muncul ketenangan?
Soalan yang masih tiada jawapan

0 for stunner me: